niedziela, 20 września 2020

Męska rzecz ......... - inspiracja dla Miętowego Roweru

 Dziś mam dla was propozycję na szkatułkę w męskim stylu z trybikami. Może być ona prezentem dla mężczyzny bliskiemu waszemu sercu: ukochanemu, bratu , synu, sąsiadowi albo i ...... nawet zaprzyjaźnionemu listonoszowi. 






Tym razem postawiłam na recykling.

Przerobiłam starą szkatułkę, uratowaną przed utylizacją . Kiedy szkatułka-herbaciarka trafiła w moje ręce była trochę zniszczona i miała połamany wkład w środku.  Zawsze żal mi takich przedmiotów, które po drobnej naprawie i odnowieniu mogą nadal być użyteczne lub cieszyć oko.  
Jak to zrobiłam? Poniżej możecie sami się przekonać . 

Najpierw zajęłam się środkiem. Ułamane listewki wkładu ucięłam, wyrównałam papierem ściernym i skleiłam, tworząc zupełnie nowy układ wnętrza. 





Z zewnątrz również przeszlifowałam papierem ściernym a następnie całe pudełko pomalowałam czarnym gesso.  
Ułożyłam sobie wstępnie kompozycję z tekturek. Zanim je pomalowałam turkusową farbką, naniosłam na szkatułkę pastę modelującą, malując ją ponownie czarną farbką .






Kiedy wszystko wysuszyłam postanowiłam do strukturki zewnętrznej strony pudełka dodać trochę złotego koloru.  W tym celu użyłam pigmentu sypkiego, bardzo rozwodnionego, aby stworzyć taką poświatę , aby kolor był bardzo delikatnie zaznaczony. 






 Potem przykleiłam tekturki.  Metodą suchego pędzla wydobyłam wcześniej naniesione strukturki. Zrobiłam to dwoma kolorami: turkusem i białym aby wzajemnie się przenikały.





Zabezpieczyłam wszystko bezbarwnym matowym lakierem . A na koniec przyszedł czas na woski. Kolorowymi metalicznymi podkreśliłam kompozycję na wieczku i trochę w środku. Użyłam również wosku metalicznego brązowego. Świetnie wkomponował się w dwukolorowe przecierki . 





Środek pudełka wykleiłam papierem do scrapbookingu i filcem. 













Mam nadzieję, że moje pudełko Wam się podoba :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz