sobota, 21 stycznia 2023

Romantyczny mini albumik - inspiracja dla Alchemy of Art



Wtajcie 


Na swoją pierwszą inspirację wybrałam mini albumik w romantycznym stylu z pięknej kolekcji 'Lovely Memories'. Użyłam papierów w większym rozmiarze 12x12', a sam albumik ma 11x11 cm . 

Cały jest trochę postrzępiony i postarzany brązowym tuszem.  
Kompozycje na stronach ułożone są na płasko i zawierają takie same elementy: trochę koronki bawełnianej, mały kawałek papieru, kwiatek z dodatków do wycinania. Maty na zdjęcia również postarzyłam tuszem, rogi ozdobiłam używając dziurkacza do narożników.
Całość pochlapałam różową i zieloną farbką, oraz dodając troszkę brokatu i złotego wosku.
Za to na okładce, pomimo jej małej wielkości kompozycja jest bogata, przestrzenna i mediowa. 
Dekory z masy kolorystycznie dopasowałam do palety papierów i delikatnie je postarzyłam, podkreśliłam złotym woskiem. Papier na okładce jest zabezpieczony przezroczystym gesso, również postrzępiony i postarzony tuszem. 
















Najtrudniejszym okazał się wybór papierów którymi ozdobię karty w albumie. Każda docięta karta została postrzępiona na brzegach i postarzona brązowym tuszem. Tak samo postąpiłam z matami na zdjęcia. Dodatkowo narożniki mat na zdjęcia ozdobiłam używając dziurkacza do narożników . 
Przed przyklejeniem papierów do stron albumu, każdy z nich ozdobiłam . Przykleiłam na każdy papier  matę na zdjęcia a obok niej zrobiłam dekorację w taki sposób aby można było wsunąć pod nią zdjęcie lub je przykleić. Na obie wewnętrzne okładki zaplanowałam  kieszonki i ozdobiłam w tym samym stylu. Dekory z masy pomalowałam farbkami akrylowymi. Do postarzenia wykorzystałam białe gesso, wosk i brązowy fluid akrylowy. Po wklejeniu wewnętrznych okładek i stron albumu dodatkowo je ozdobiłam przy pomocy brokatu i złotego wosku naniesionych małym pędzelkiem. Następnie przycięłam papier do ozdobienia okładek, który zabezpieczyłam przezroczystym gesso. Brzegi również postrzępiłam i postarzyłam tuszem. Postanowiłam że zapięcie albumu będzie wiązane wstążeczką. Zamocowałam je do okładek przy pomocy żel medium. Następnie przykleiłam wcześniej przygotowane papiery na okładki , maskując mocowanie wiązania , używając tego samego medium . Na okładkę albumu przykleiłam kompozycję z wcześniej przygotowanych dekorów, kwiatków wyciętych z dodatków do wycinania, trochę gazy, kilku perełek, mikrokuleczek i brokatu. Napis wycięłam z arkusza ze starymi fotografiami. Pod kaboszonem wkleiłam małą kłódeczkę wyciętą z jednego z arkuszy papieru. Całość pochlapałam różową i zieloną farbką , szczególnie widoczne jest na matach na zdjęcia.

W pracy wykorzystałam: 

papiery 12x12' 
https://artalchemy.pl/artalchemy.pl

dodatki do wycinania
https://artalchemy.pl/pl/p/Romantic-Shabby-Chic-extra-cut-dodatki-/211

napis 
https://artalchemy.pl/pl/p/Stare-fotografie/357


Pozdrawiam serdecznie 
Dorota 

   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz