piątek, 1 kwietnia 2022

Komunijna kartka-książka - mini foto tutek na bazę (inspiracja dla Lexi Design)

 Witajcie 

Dziś chciałabym przedstawić Wam kartkę - książkę w wersji komunijnej. Jest to jednocześnie efektowna i bardzo łatwa do wykonania baza kartkowa 3d. Z wszystkich kartek chyba najbardziej tę formę lubię. Tym razem jest to kartka bez użycia kwiatków!! Jedyne kwiatki których możecie się doszukać to te na tekturce na froncie kartki.   
W projekcie wykorzystałam kolekcję papierów Lexi Design - Together Forever&SET, która przyznaje skradła me serce delikatnymi i uniwersalnymi grafikami. Dodatkowo wykorzystałam tekturki komunijne od Laserowe Love, które ozdobiłam przy pomocy fluidów akrylowych oraz wosków metalicznych. 
W środku po lewej stronie utworzyłam kieszonkę na kopertę i karnecik z życzeniami. 
Całość prezentuje się delikatnie i elegancko. 




















Poniżej znajdziecie trochę spartański mini tutek jak wykonać taką bazę. 


Potrzebujecie papieru w kolorze craft 30x30 cm oraz dwóch arkuszy papieru A4 o gramaturze 220-250g oraz klej (introligatorski lub Magic)

Z papieru craft odcinamy 14 cm - to wysokość naszej bazy, którą następnie bigujemy z każdego końca na 14 cm. W środku powstanie nam wąski pasek który będzie grzbietem kartki .

 
Z papieru A4 odcinamy kawałki papieru po 13,5 cm (łącznie powinny być 4 szt) i bigujemy je wzdłuż dłuższego boku co 1,5 cm . Następnie każdy taki kawałek papieru składamy w harmonijkę.

Te 4 harmonijki należy złożyć w taki sposób (jak na zdjęciu) aby powstała nam ramka.
Tu ważna uwaga - im dokładniej to zrobimy tym nasza ramka będzie ładniejsza i równa.  Przed przyklejeniem ramki do bazy (okładki) proponuję podkleić ją papierem scrapowym który będzie jednocześnie tłem dla naszej kompozycji .
 Docięłam również papier scrapowy w formie ramki który maskuje klejenie ramki. 












W kolejnych krokach docinamy wybrane papiery,  a przed przyklejeniem ich mocujemy wiązanie ze wstążki. Można też zamiast wstążeczek użyć magnesów, które ukryje się pod ozdobnymi papierami scrapowymi. 










Tekturki i scrapki dowolnie dekorujemy. Ja użyłam fluidów akrylowych, wosków metalicznych i kameleonowych oraz  tuszy distress 




Ostatnim krokiem jest sklejenie wszystkiego i stworzenie kompozycji w środku. 





Pozdrawiam serdecznie 

Dorota 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz