środa, 1 czerwca 2022

Fairy Tales - tunnel book (fototutek)



Z okazji Dnia Dziecka przygotowałam 'tunnel book'. Jest to prosta wersja jeśli chodzi o sposób mocowania kart, bo w większości 'tunnel book' mocowanie jest obustronne na czymś w rodzaju harmonijki. Myślę , że się spodoba zarówno dzieciom jak i rodzicom. Książeczkę tak zaplanowałam aby dziecko wymyśliło historię - opowiastkę o przygodach leśnej Wróżki, a rodzic ją króciutko zapisał w wyznaczonych miejscach (dymkach)

Przyznaję, że jej stworzenie sprawiło mi wiele radości. 

























A poniżej mały fototutek jak wykonać taką książeczkę : 

Konstrukcja książeczki którą dziś pokazuję jest bardzo prosta, najłatwiejsza do wykonania i każdy sobie z nią poradzi. Mocowanie jest bardzo proste i podobne do mocowania kart w albumie.

1.

Wybrałam papiery na tło kart. Docięłam do rozmiaru 14x14 cm




2.

Ułożyłam sobie kolejność kart. Przy pomocy wykrojnika wycięłam w każdej kolejnej karcie kółko o rozmiar mniejsze od poprzedniego.







3.

Z pozostałego papieru zrobiłam łączenia kart. Potrzebne jest 5 kawałków papieru o wymiarach 14x2 cm, które należy zbigować po środku, wzdłuż dłuższego boku



4.

Następnie połączyłam ze sobą karty. Użycie kleju czy też taśmy dwustronnie klejącej wg własnych preferencji. Ja użyłam kleju typu magic.

5.

Po sklejeniu wszystkich kart , zmierzyłam grubość grzbietu. Docięłam pasek papieru 14x4 cm. Zbigowałam wzdłuż po środku i symetrycznie od środkowego bigowania zrobiłam jeszcze po jednym bigowaniu .








6.

Zdjęcie  pokazuje jak powinna wyglądać książeczka po sklejeniu .





7.
Przed przystąpieniem do ozdabiania kart każdą krawędź potuszowałm brązowym tuszem distress.

8.
Wycięłam większość grafik z pasków z kolekcji jak również z arkuszy z dodatkami z kolekcji.

9.
Ozdobiłam karty . Na większości z nich wkleiłam potuszowane kawałki papieru - takie ‘dymki’ gdzie należy razem z dzieckiem uzupełnić wymyśloną historyjkę o przygodach Leśnej Wróżki 



W pracy wykorzystałam papiery i paski z kolekcji 'Fairy Tales' od Lexi Design oraz tusze disstress w kolorze brązowym, zielonym i różowym. 


Takie standardowe tunnel book na mocowaniu harmonijkowym pojawi się już niedługo :)  

1 komentarz: